"İnsan hafızanın iyi özelliklerini kendi yararına kullanmalıdır. Çünkü hafıza bir cennet yada cehennem yaratma yeteneğine sahiptir." diyor Baltasar Gracian da. Cennette cehennem de, iyi de kötü de zihnimizde. Onu iyi kullanan hayatı yaşamayı öğrenir...
“Ölüm bir eve girince, sağ kalanları da biraz öldürüyor.” diyor Peyami Safa. Bunun ne demek olduğunu en iyi, bir yakınını evden tabutuyla çıkartılırken görmüşler bilir.