Şükredebilmek nimetleri, güzel şeyleri, iyilikleri görebilmeyi gerektirir. Bir gençle yan yana namaza durmak, şükür sebebidir. Erguvanların bitip, manolyaların açması şükür sebebidir.
Ben çocukken, annem en şefkatli anlarında "ancak bir annenin sevebileceği bir yüzümün olduğunu" söylerdi. Bunu söylerken sesi sıcak, aydınlıktı ...
Sanırım beni en çok, ne kadar çirkin olduğumu anlatırken seviyordu.