Evet sevgili arkadaşımla ben, Kafka
ikimiz beraber her ay seçtiğimiz bir kitabı okuyoruz. Bu ay için Çalıkuşu kitabını seçtik.
Ben kitabı bu sefer ikinci el almaya karar verdim. Bazen merak ederim, bu kitap benden önce kimdeydi, nasıl biriydi? Kitabı kendisi mi aldı, hediye mi geldi? Okudu mu acaba, okuduysa beğendi mi diye.
Kitap bana geldiğinde bazı sayfaları kalkmıştı, yani herhalde zamanla yapıştırıcısı kabarmıştı. İlk aklıma gelen kitabı geri göndermekti.
Sonra aradan birkaç saat geçti ve vazgeçtim, tamir edip kullanmayı seçtim. Eğer bana böyle geldiyse onun da bir sebebi vardır diye düşündüm.
Ama aklıma şu geldi: Demeli ki bu kitap diğer kitaplardan farklı olarak “Sana nazik davranmam lazım” diye.