Özgürlük istiyorlardı, yeter ki başkaları tarafından hazırlayıp kendilerine sunulsun, kralların dağıttığı payeler gibi bahşediliversin! Hemen hepsi böyle tiplerdi, bir sürü dalkavuk!
Asıl kötülük, hatta yegâne kötülük, toplumsal gelenekler ve kurgulardır; doğal hakikatlerin üstüne çökerler. Aileden paraya, dinden devlete her şeyin üstüne...
Doğanın bahşettikleri sayesinde –yetenek, kuvvet, zindelik– bir insan benden üstün olabilir; kabul etmediğim, onun anne karnında edinmediği, kendisine ancak dünyaya gelince bahşedilen takma nitelikler –yani zenginlik, toplumsal konum, rahat yaşam vb.– açısından benden üstün olması. Benim anarşizmim işte bu düşüncelerin körüklediği başkaldırıdan doğdu, dediğim gibi, bugüne dek en ufak bir değişiklik yapmadan savunduğum anarşizm bu.