İman edenlerle karşılaştıklarında “İman ettik” derler; şeytanlarıyla baş başa kaldıklarında ise “Biz sizinleyiz, onlarla sadece alay ediyoruz” derler.
Gerçekte Allah onlarla alay eder ve azgınlıkları içinde bocalayıp durmaları için onları kendi hâllerine bırakır.
Onlara “İnsanların iman ettiği gibi iman edin” denildiğinde “Biz de o akılsızların iman ettiği gibi mi iman edelim?” derler. Biliniz ki asıl akılsızlar kendileridir, fakat bilmezler.
Onlara “Yeryüzünde bozgunculuk yapmayın” denildiğinde “Biz ancak ıslah edicileriz” derler.
Biliniz ki asıl bozguncular onlardır, fakat farkında değillerdir.
İnsanlardan öyleleri vardır ki “Allah’a ve ahiret gününe iman ettik” derler; hâlbuki iman etmiş değillerdir.
Allah’ı ve iman edenleri aldatmaya çalışırlar. Oysa yalnızca kendilerini aldatırlar da farkında değillerdir.