Diyarbekir günümüzde de siyasi durum açısından son derece önemli bir konumdadır. İdris-i Bitlisi'nin halkı bütünleştirici yöndeki faydalı çalışmaları etkili olmuştur. Bundan dolayı Diyar-bekir sulh yoluyla alınmıştır.
Sultan Selim yeniçeri ağalığına ocaktan yetişenleri değil saraydan yetişenleri getirerek köklü bir geleneği değiştirmiş oldu.
Sebebi ise tecrübe ile görüldüğü gibi yeniçeri ocağından yetişenler askerleri isyana teşvik etmişlerdir.
Saraydan yetişenlerin daha sadık oldukları görülmüştür.
Şah İsmail bu yenilgiden sonra üç şey yaptı. Sürekli ava gitti, içki içti ve Hatayî mahlası ile şiirler yazdı. Şah İsmail 10 sene sonra otuz yedi yaşında içki komasından ölmüştür.