'Elemlerde bir gizli şefkat var gibidir. Şikayet etmeyenlere, kendilerini güler yüzle karşılayanlar daha az zalim olurlar.' der Reşat Nuri Güntekin Çalıkuşu adlı romanında.
Dalganın aktığı yönde akmak. Kaderin atının dizginlerinin elimizde olmadığını bilmek. 'Niçin oldu' diye sormak yerine, 'Ne oldu ve bu bana ne öğretiyor?' demek
Bir ilişkiyle tamamlanmak, bütünlenmek istiyoruz. Muhatabımızın bizde eksik olan parçayı yerine koymasını ümit ediyoruz; onunla bütünleşerek kusurlarımızı iyileştirebilmeyi... Oysa tamlık ve bütünlük dışarıdan değil, kendi içimizden gelmeli. Sevdiğimiz bir başkasıyla tamlık arayışı, bizim yetersiz, eksik olduğumuz ve sevgiyi tek başımıza üretemeyeceğimiz düşüncesine yaslanıyor. Sevecek birini aramak yerine, neden kendimizi daha çok sevilmeye değer kılmıyoruz?