"Dünya tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir depreme,büyük ülkenin ve büyük hayallerin yıkımına tanıklık etmiş biri olarak size ,vatanını inşa edecek olan size sesleniyorum:
_Yaratıcı olun.
_Halkın refahının yaratıcısı.
_Halkın bilincinin yaratıcısı.
_Halkın vicdanının yaratıcısı.
Ülkenin yükselişi ve "inşası", her vatandaşının kendi geleceği için bireysel sorumluluğunu üstlenmeden gerçekleştirilemez. Her birimiz gerçek anlamda bir vatandaş ,bir "yaşam kurucusu"olmalıyız.
Ülkede ekonomik ve kültürel bir atılımın gerçekleşmesi için her şeyden önce yetkin ve iyi düşünülmüş bir devlet politikasına ihtiyaç var.Bu olmadan ,münferit iyi niyetli kişilerin çabaları,tarihin bize tekrar tekrar gösterdiği gibi ,kuma dökülen su misali akıp gidecektir...
Serflik çağının mirası olan kölelik üstümüzde ağır bir yüktür,nefes almamıza izin vermiyor,ilham bulamıyoruz,hiçbir bedel ödemeden,risk almadan her şeyi başarmak istiyoruz. İnşaata başlamak niyetindeyiz ama çıplak ellerimizle hiçbir şey yapamayız...