"Yeni bir dil doğuyor sanma ki Türkán dilidir
Ne münevver ne avâm añlıyor âzmáy dilidir
Aslı yok menşe'i yok hepsi de uydurma kelâm
Uyduran safsata ki bir iki şeytan dilidir
Sadeleşmek bize lazımdı fakat böyle değil
Bu ne Âzer ne de Çağatay ne de Tûrân dilidir++
Ne fesahat ne beláğat ne selâset kaldı
Bu güzel lehçe ki bir şi'r-i neriman dilidir
Türk'e mal olmuş iken bunca zarifâne sözü
Tutup atmak mı düşerdi diye İran dilidir
Hele hem bir o kadar vardı Arapça kelime
Dilimizden atılır mıydı o Kur'ân dilidir++
Şu Fransızlar atarlar mı Latin sözlerini
Ne kadar güçse de elbet sever insan dilidir
Gâh vekil oldu bakan gâh bakan oldu vekil
İkide bir de değiştirme hükümran dilidir
...yargıç ile bak bozulur mu bu lisan
Öyle tek elle sen uğraşma nerîmân dilidir++
Var iken beğle hanım bay ve bayana ne lüzüm
Sevemem baldırı çıplakça harifan dilidir
Var iken üstat hocam neyleyim öğretmeni ben
Hele öğrenci ne berhûd ne gulemán dilidir
Yaraşır mı bize böyle kabataslak sözler
Milletin varlığının şahidi her ân dilidir++
Kahraman milletimin bozma bu düzgün dilini
Şanlıdır öz dili îmân dili vicdân dilidir
Ne muazzeb oluyor ruh-i edibân-ı selef
Kıydınız bir dile kim şair ve divân dilidir
Öyle Osmanlıca bilmem nece denmez bu dile
Türk'dür aslı gibi Türk edibân dilidir.
Aşk mıdır ki can-ü dil mülkünü yağma eyleyen
Aşk mıdır sinem içre gelip de cân eyleyen
(Sevgilinin gönül varlığını yağma eyleyen aşk mıdır?
Sonrasında (ölen, cansız) göğsüm içinde gelişi ile bana tekrar can veren aşk mıdır?)
Kanuni Sultan Süleyman
Âkif'in de dediği gibi
Âfâk bütün hande, cihan başka cihandır;
Bayram ne kadar hoş, ne şetâretli zamandır!
Bayramda güler çehre-i mâ'sûm-i sabâvet,
Ümmîd çocuk sûret-i sâfında ıyandır..
Bayramımız mübarek olsun 🌹
Dua eder dua beklerim..