"Ülkede kültür emekçisi yoktu . Halkın zihni uykudayken cehalet artıyor, kalabalık ve yoksulluk büyüyor, devlet gittikçe zayıflıyor, ahlaki , zihinsel ve ekonomik iflasa doğru gidiyordu. Ya ülkenin yeniden canlanmasını bekleyen , biraz eğitim almış insanlar ne yapıyordu?
... Aptalca ama büyüleyici uydurma hikayeler okumaktan sarhoşlar. "
Kitlelerin dinsizliği belki de insanlığın en tehlikeli hastalığıdır. Ve bazı şuursuz gençlerin, onların peşi sıra akılsız liberallerin ateizmin özgür düşünce olduğunu düşünmesi beyhudedir."