Ayşenur

Ayşenur
@_1_kitapsever_
Bencillik kendini sevmek ile özdeş midir, yoksa kendine olan sevginin eksikliği midir?
Reklam
Çocuk sevgisi," Seviyorum çünkü seviliyorum" ilkesine dayanır. Büyüklerin sevgisinin ilkesi, "Seviliyorum çünkü seviyorum."dur. Olgunlaşmamış sevgi, "Seni seviyorum çünkü sana ihtiyacım var" der. Olgunlaşmış sevginin söylediği ise "Sana ihtiyacım var çünkü seni seviyorum."dur.
Sevgi olmadan insanlık bir gün için bile var olamaz.
Aydınlanma felsefesinin önermesi olan I'ama n'a pas de sexe (ruhun cinselliği yoktur) genel bir alışkanlık haline gelmiştir. Yitmekte olan cinsel kutuplaşmayla birlikte bu kutuplaşma temeline oturan cinsel aşk da yitiyor. Karşıt kutupların eşitliği yerine, erkek kadın aynılaşıyor. Çağdaş toplum, bireysel olmayan eşitlik fikrini öğütleyip yayıyor. Çünkü sürtüşüp pürüz çıkarmadan kalabalık toplum içinde çalışabilecek, birbirinin eşi, çekirdek insanlara gereksinim duyuyor toplum. Bu insanların hepsi verilen emirlere uymaktadırlar, ama yine de kendi isteklerini yaptıklarına inandırılmışlardır.

Ayşenur

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
4 saatte okudu
·
2022 22. kitabı
Franz Kafka
7.3/10 · 34,5bin okunma
Reklam