Idam mahkumunun biri ölümünden bir saat önce, yüksek bir dağın tepesinde, ancak iki ayağının sığabileceği kadar daracık bir yerde yaşaması gerekse, çevresindeyse uçurumlar, okyanuslar, sonsuz karanlıklar, fırtınalar ve sonsuz bir yalnızlık olsa, yine de o bir avuç yerde ömür boyunca, binlerce yıl, sonsuza dek yaşamanın ,o anda ölmeye yeğleneceğini söylemiş. Yeter ki yaşasın! Yalnız Yaşasın! Aman Tanrım, bu nasıl bir gerçek böyle! Bu nasıl gerçek! insan ne alçak yaratıkmış
Anlıyor musunuz, anlıyor musunuz sayın bayım bir insanın artık gidebileceği hiçbir yerinin olmaması ne demektir, anlıyor musunuz? Çünkü her insanın gidebileceği Hiç değilse bir yerin olması gerekmez mi?..