Bazıları, Kur'an-ı Kerim'i çok okumanın faziletine inanmışlardır. Bu sebeple, onu çokça okurlar. Ancak bunların dilleri Kur'an-ı Kerim okurken kalpleri dünya vadilerinde dolaşır, akıl ve fikirleri başka işlerle uğraşır. Bu sebeple, bunlar okuduklarının manasını düşünmez, üzerinden geçtikleri emir ve yasakları duymaz ve ibret alınması gereken kıssalardan ibret almazlar. Halbuki Kur'an-ı Kerim okumak, öncelikle onu anlamak içindir, onu anlamak da onun
emir ve yasaklarına uymak içindir.