Yaşama sanatının ikinci ilkesini söyleyeyim. Mevcut olan her şeyi, duyularınızla algılayabildiğiniz her şeyi neşeyle, minnettarlıkla kabul edin. O zaman hayatla bir ilişki kurduğunuzu fark edeceksiniz. Hislerimiz bağ kurmamızı da sağlayabilir, bağları koparmamızı da sağlayabilir. Dostluk duygularımız bizi bağlar, düşmanlık hislerimiz ise bizi kopartır. Hayata minnet duymalıyız. Ben kendimi hayata karşı düşman olmayı öğreten tüm geleneklerin düşmanı olarak adlandırıyorum; onlar varoluşun düşmanıdır.
Yaşamak bir sanattır. Hayatı yaşama becerisi doğduğumuz anda sahip olduğumuz bir beceri değildir. Yaşamak uzun zamana yayılan bir öğrenme süreci, ustalık gerektiren bir sanattır