Saygı, yaşamın özüdür. Kurallara uymak, çevreye zarar vermemek, gürültü yapmamak, kendini dinlemek, hatta uyumak bile birer saygı göstergesidir. Saygı, sadece başkalarına değil, kendimize, doğaya, topluma ve hayata duyduğumuz derin bir bağlılık ve değer verme hâlidir. Bu bağlılık, insanın varoluşunu anlamlı kılar.
Ve kitlelerin karnı tok ya da aç olsun, üst sınıflara karşı nefreti, yabancı gördükleri her şeye karşı intikam ve yıkım duyguları giderek daha çok büyür.