•|Yürümek bize nimet gibi görünmüyor.
Sabah olunca güneşin doğması nimet gibi görünmüyor.
Yağmurun yağması, kış gelince kar yağması, yaz gelince havaların ısınması nimet gibi görünmüyor.
"Bahar gelir ağaçlar çiçek açar, bunlar bin yıllardır olan şeyler." diyoruz.
•|Bazen bana gelip "Ne okuyayım?" diye soruyorlar. "Fatiha okuyun." deyince "Bu Hoca pek bilmiyor galiba..." diye bakıyorlar, bunu anlayabiliyorum. Gizemli, kimsenin bilmediği bir dua beklerken "Fatiha" deyince hayal kırıklığına uğruyorlar. Neden? Fatiha'yı herkes okuyor, o zaman Allah'ın kapısındaki milyarlarcasından biri olacağım, diye düşünüyorlar. İnsanlar sıradan olmayı kabul edemiyor. Kendisine özel bir dua olsun, yalnız o dua ile kendisi huzurda olsun istiyorlar.