Resûl-i Ekrem Sallallahu Aleyhi vesselam şöyle dua ederdi: Allah'ım! Senden hep doğru yolda yürümeyi, emirlerine uyup yasaklarından kaçmayı, iffetli olmayı ve gönül zenginliği kazanmayı isterim.
Resul-i Ekrem Efendimiz sözüne şöyle devam etti:
"Muaz!Her namazdan sonra şu duayı mutlaka okumanı tavsiye ediyorum:
Allah'ım seni anıp zikretmek, nimetine şükretmek, Sana layık ibadet etmek için bana yardım eyle!"
Enes ibni Mâlik radıyallahu anh anlatıyor:
Bir gün anneannem Müleyke, Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellemi yemeğe davet etmişti. Allah'ın elçisi yemekten sonra 'haydi kalkın size namaz kıldırayım' dedi. Kullanmaktan rengi değişmiş eski bir hasırımız vardı. Onu aldım, yumuşaması için üzerine biraz su serptim. Peygamber Efendimiz namaza durdu. Yetim bir çocukla ben onun arkasında durduk. Ninem de bizim arkamızda durdu. Resulü Ekrem bize iki rekat namaz kıldırdı, sonra da gitti.