Keşke sana karşı daha cesaretli olabilseydim fakat elimden gelen sadece yanında oturmak olabildi, gözlerim seni incelerken aldığım haz ile bayram ediyordu. Aciz bir haz, bencil bir istek.
İnsan refahtan başka şeyi de sevemez mi? Belki ıstıraptan da aynı derecede hoşlanıyordur? Hatta ıstırabın saadet kadar faydalı olması da mümkündür, insanın sırasında acıyı ihtirasa varan derecede sevdiği bir gerçektir.