Bir millet için bireylerinin kitapla haşır neşir olmamaları büyük hüsran demektir. Bir fert içinde kitapla arkadaş olmak ve sürekli ondan faydalanmaya çalışmak yani yeni şeyler öğrenmeye çalışmak büyük bir kazanımdır.
Ben ne zaman kitabı ve kitabın toplumumuzdaki yerini düşünsem içimi derin bir üzüntü kaplıyor Çünkü hangi açıdan bakarsanız bakın ülkemizde kitap şu anki pozisyonunun on katı yaygınlaşmış genişletilmiş ve bulunmuş olmalıydı. Eğer İslami düşüncenin öncülüğü ve İslam'ın hakimiyeti açısından da bakacak olsanız aynı neticeye varılır. Çünkü İslam kitaba, okumaya ve yazmaya çok önem veren bir dindir.