Hakikatte nefislerimizi tanırsak ve şahsiyetimiz hakkında derince düşünürsek, kendimizi herhangi bir günahı işlemekten engelleriz. Ancak biz nefislerimizi boş ve daha düşük mertebede görür ve kıymet vermezsek değer düşürücü her eylemi yaparız.
Düşünme kendisinde riyanın olmadığı bir ibadettir. Zira düşünme ameliyesinde riyanın olduğu görülmez. Düşünme herhangi bir vesileye gereksinim duymayan bir ibadettir.