Şems-i Tebrizi der ki;
"Hakk’ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil seninle beraber aksın. Düzenim bozulur, hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etme. Nereden biliyorsun hayatın altının üstünden daha iyi olmayacağını?"
Ah, bu boşluk! Göğsüm içinde,şurada hissettiğim bu korkunç boşluk! Eğer onu bir kes olsun bir kez, yalnızca bir kez olsun şu kalbe bastırabilsen ,Bu boşluktan eser kalmaz diye düşünüyorum çoğunlukla.