Fena dediğimiz bir insanı tek başına alır ve muhakeme edersek onu itham etmek mümkün ve kolaydır. Fakat kainat içinde, kül (bütün) içinde onun mevkini, rolünü, zavallılığını ve çaresizliğini düşünürsek o hiçbir hareketinden mesul değildir..
Bu hisler nereden geldi, nasıl geldi, ne için geldi farkında değilim. Yalnız yaşamak, nasıl olursa olsun yaşamak istiyorum. Yalnız hayatta olmak bana diğer bütün felaketleri silip süpürecek bir mutluluk gibi geliyor... Etrafımdaki insanlara, binalara, ağaçlara, yıkık duvarlara içime sığmayan bir sevgiyle bakıyor, hepsini kucaklamak istiyorum.