📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eğer kapitalizm sistemi, sunduğu bütün avantajlarla birlikte yaşasın isteniyorsa "orta ve alt tabakaların eğitimi" bir kenara kaldırılıp onun yerine saygı ve itaat, kıskanma, kendine güvensizlik, aşırı istek gibi davranış ve alışkanlıklar konusunda psikolojik şartlandırma konulmalıydı.
"Bir tutam bilgi tehlikeli bir şeydir:' denmesi, sıradan insanların öğrenemeyecek kadar aptal olmalarından değil, tam tersine, öğrenmelerine izin verilerneyecek kadar zeki olmalarından kaynaklanmıştı.
Toplumu bir arada tutan yanılsamaların farkına varan insanların sayısı artarsa halk tehlike oluşturmaya başlar.
Bürokrasilerin bu kadar aptal ve hantal olmalarının temel nedeni, geribildirimlere etkin şekilde cevap verememeleridir. Çok zaman önce ve çok uzak bir yerlerde belirlenmiş kurallara -sanki insani
durumlar böyle kolayca kodlanıverecek kadar kesin formüllerden oluşuyormuş gibi- kanunen uymak zorunda bırakılan okul
idarelerini bir düşünün.
2008 Şubat'ında bunları yazarken TV'de yüksek model bir telefonun reklamını seyrettim. Reklamda güzel bir kız telefon
modelleri "çoook dünde" kalmış bahtsız aptallarla dalga geçiyordu. O zaman daha önce düşünmediğim bir şeyi fark ettim: Demek bütün bu kanser, evsizlik, işsizlik, körlük, yaşlanma, yoksulluk,
kazalar ve bunlar sonundaki yaralanmalar, kötürüm kalmalar ve benzerleri gibi kaçınılmaz dertlerin ortasında, telefonlarının
görüntüsünü dert edinen bunca sığ insan da gerçekten vardı. Bu fikirle ortaya çıkan A'lık öğrenciyi hayal edin ve onun acınası
ruhu için dua edin.