Her şeyin gölge olduğunu bir kere fark edince, artık can acısa da bir acımasa da bir.O zaman bitmez zannettiğin her türlü çile de biter.Hem öyle bir biter ki artık bitse de fark etmez bitmese de fark etmez
Niye ki bunca acı?Dünya imtihan yeriydi belli,bu da bir sınav,amenna.Bu kadar sert sınanmak için ortada çok büyük bir aşkın olması gerekti; Allah'ın kuluna aşkı.Ne kadar çok sevildiğini mi bilmek istiyordu?Ve ki bunca sert bir sınavı da ancak kulun Allah'a duyduğu aşk katlanılır kılabilirdi.Dünya cennet değildi evet;olsaydı,cennetin ne anlamı kalırdı?