Dünyada neye sahip olursan ol elinden gidecek, ne kadar acı çekersen çek unutulacak ve ne denli mutlu olursan ol, o mutluluğun ardından kulluğu sınayan bir imtihan başlayacaktı.
Henüz tam tanımıyorken bir insan bir insanı sevebilir miydi? Bir kadın bir erkeği ne kadar sevebilirdi? Bir erkek bir kadına ne kadar yarardı, sarabilir miydi tüm yaralarını?
Sakın onlar gibi gaflet etmeyin! Onların yoluna gitmeyin. Her şey fanidir. Baki ancak Cenab-ı Hakk'tır ki birdir, şerik ve naziri yoktur. Tapılacak ancak O'dur. Doğmamış, doğurmamıştır.
.
Şerik: ortak
Nazir: benzer, eş