derya

derya
@_deryabuyuk_
Büyümek, okumaktır. Kitaplara yazılanları okumak, insanlara yazılanları okumak, kainata yazılanları okumak, okumak, hep okumaktır. Bookstagram'ım: instagram.com/uykucususamuru?...

derya

, bir kitap okudu
10/10
·368 syf.·
Beğendi
·
3 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2022 13:09
·
2022 8. kitabı
Kübra Nur
8.4/10 · 831 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Hepsi bir zamanlar bu mükemmel peri masalına aitlerdi. Masaldan daha masal bir hayattı onların ki. Bir anda ne olmuştu? Nasıl gelmişti bu hale onlar? Neden mutlu sonla bitmemişti masalları? Oysa Leyla’nın anlattığı ama Leyal’in bir kez bile duymadığı o masallar hep mutlu sonla biterdi. Yaşadıkları masal kitabı neden bir anda ters dönüp hepsini bir köşeye atmıştı? Buna bir cevapları şu an yoktu. Suçlayacakları hem çok şey hem çok kişi vardı. Ama suçlamaya, bu durumun nedeni olmaya birinin cesareti var mıydı? Bunu onlara eşlik eden ölülerin ruhları bile anlayamıyordu.
Bu küçük bir kız çocuğunun yıkılan hayallerinin ve yok sayılan çocukluğunun enkazından arta kalanla etrafına ördüğü duvarların içine geçebilen herkes bilirdi; bu yalnızca onun kendini geçmişe tutsak edişidir.
Sevgili Limon Çiçeği Yorumu
10/10
·296 syf.··
Beğendi
·
2022 7. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Haziran 2022 14:40
“Kitaplar mutluluğa açılan kapılardır. Yaşayamadığınız dünyaları tecrübe etmeniz için sunulan imkanlardır. Hiç bilmediğimiz hayatlara uzanan köprülerdir. Kitaplar güçtür, umuttur, ışıktır. Kitaplar ihtiyacınız olan her şeydir ve aşağılanmayı, alay edilmeyi hak etmezler.” (syf:7) Son kitap yorumumda olduğu gibi bir tanımla başlamak istedim yazıma. Kitabın üstüne kurulu olduğu değerin yazar tarafından tanımını size en başta göstermeyi daha doğru buluyorum. En başında yazarın gözünden gördüğünüz tanım ile yorumu okursanız daha fazla kitap için yakınlık hissedebilirmişsiniz gibi. Kitaptaki ‘kitap’ tanımına baktığımda şunu söyleyebilirim. Her okur için birçok anlamda gerçekçi ve alt satırında ‘Okuduğumuz her kitaba saygı duyulmalıdır.’ Mesajı verilmeye çalışılmış. Aslında çalışılmış demem doğru olmuyor. Daha doğrusu yazar direk bu mesajı okuyucuya her yerde açık veya gizli şekilde vermiştir. Ve bunu iyice kişinin bilinç altına işlemiştir. Bence bu mesaj toplumuzdaki her okuyucu veya okuyucu olmayan insanların zihinlerinde olmalı ve bunu bir ömür boyu yaşatmalılar. Çünkü kimin hangi kitap türünün arkasına sığındığını, hangi kitap türü sayesinde kendini iyi hissettiğini, hangi kitap türü veya kitap sayesinde kendini keşfettiğini bilemeyiz. Ve her insan aynı olmadığı gibi bununda aynı olmasını zorla istemek biraz cahil zihniyeti gerektirdiğini düşünüyorum. Belki biraz ağır kaçıyor kullandığım bu iki kelime. Lakin durumu en iyi açıklayacak şeyin bu ikili kombinasyon olduğunu düşünüyorum ve tüm samimiyetim ile inanıyorum. Az önce yazdığım paragrafı sizler ile paylaştıktan sonra kötü sözlere maruz kalabileceğimi ya da en basitinden Cemil Meriç Kozanla aynı düşünceye sahip insanlar ile karşılaşabileceğimi biliyorum. Eğer böyle bir durum içine girersem eğer bu olayın Ecrin
Edebiyat
Sevgili Limon ÇiçeğiBetül Güçlü · Ren Kitap · 20202,320 okunma