Ülkedeki, bilmiyorum belki dünyada da öyledir, en bedava cinayet mazereti: namus. Yalnızca erkeklerin konuştuğu ama bedelini hep kadınların ödediği hileli bir bataklık.
Mutluyu oynamak insanın özüne ihanetidir. Zifiri karanlığın içindeki yalancı ışık körleştirir. Kötüyü süsleyerek iyi edemeyiz. Vasatı boyayıp şahane diyemeyiz. Yok saydığımız adaletsizliklerin altına gömülmeyi bekleyemeyiz. Şiddeti, nefreti, yokluğu, yoksunluğu, yoksulluğu normalleştiremeyiz. Bunca felakete şükredemeyiz. Önce kabul edeceğiz. Belki de iyi olmak için mutsuzluklarımızı birleştireceğiz.