"Neden kitap okumak gerekir?"
"Çünkü," dedi böreğini üfleyen babası, "okuyan insan, her şeyi bilir. Her şeyi bilen insan, her şeye egemen olur."
"Çünkü okumak önemlidir," diye ekledi annesi de.
Leopoldo çatalıyla böreklerinden birine dokundu.
"Vali de önemli ama sanki herkes Vali mi oluyor?"
"Okumak kazandırır," dedi annesi. "İnsan okumazsa, boş bir kafayla dolaşır, bu da hiç hoş bir şey değildir."
Bu arada böreğinden bir lokma yutmayı başarmış babası da konuya Yeni bir bakış açısı getirerek,
"Okumak bizi geliştirir," diye ekledi. "Kitaplar olmazsa insan mutlu olamaz."
Ben senin yaşındayken, ağırlığımın yarısı kadar kitap okumuştum.
...
Ben yüzlerce kilo kitap okudum, yüzlerce kilo ağırlığında ve yüzlerce metre küp hacminde.