Ne ettimse ettim, hicrânımı dindiremedim. Çaresizliğimden tek çıkar yol şunu buldum: Ben kalbim kanaya kanaya yaşayacağım, Begânoğlu da benimle beraber...
- Ancak siz Türkler hep vâkur, temkinli görünürsünüz. Bunun sebebini çok araştırdım, acaba ne ola!...
...
- Biz çok açılıp saçılmaya vakit bulamayız; zîra günde beş defa görünür görünmez her türlü kirden paklanıp en yüksek huzûra çıkmak zorundayız. Bize vakar ve temkin hilatını giydiren bu sık sık derlenip toplanmak , edep ve itaat dîvanına girmek alışkanlığı olmuştur.
Hüzünlü ama aynı zamanda sevinçli, kimi durumlardan dolayı umutsuz ama aynı zamanda 'İnsan varsa umut da vardır.' diyerek umutlu bir hâl ile geçmiş ve şimdi harman oluyor içimde.
/ Mürsel Sönmez