Bir kadın tanıdım;
Bir fotoğraf karesine
Sığamayacak kadar güzel bakıyordu.
Dersim gibiydi kadın,
İşgal altındaydı fakat
Gülüşleri düşman çatlatıyordu!
Ya zamanından çok erken gelirim.
Dünyaya geldiğim gibi,
Ya zamanından çok geç,
Seni bu yaşta sevdiğim gibi….
Mutluluğa hep geç kalırım.
Hep erken giderim mutsuzluğa..
Ya herşey bitmiştir çoktan,
Ya hiçbirşey başlamamış…
Öyle bir zamanında geldim ki yaşamın,
Ölüme erken,sevgiye geç..
Yine gecikmişim bağışla sevgilim..
Sevgiye on kala,ölüme beş.
Aziz Nesin