Bu durumu bu şekliyle de açıklayabiliriz.
İnsanlar, görseli olan ( sinema, tiyatro, dizi vs) yapitlara daha çok talepte bulunuyor. Beynimize gore Görsel hafiza, işitsel hafizadan ve okuduğunu anlamaya yönelik hafizadan daha basit ve anlaşılırdır. Unutulmamalıdır ki insan beyni daima kolayı seçer.
Eğitim sistemimizin en büyük eksiklerinden biri de budur bence.
Eğitilenler, sürekli teorik bilgilerle bilgilendirilir. Yani işitsel hafiza ve okuduğunu anlamaya yönelik hafızamiz doldurulmaya çalışılır.
Bu yöntemler, beyin için hem zordur hem de kolaylikla unutulacak yöntemlerdir.
Elbette dedikleriniz için bunlar mazeret değildir, fakat eğitim sistemimiz bu sekilde işlediği için insanlara kitap da okumak zor geliyor. :)
Kitap okumak gerçekten zahmet gerektiriyor.
Her netice ,çaba gerektirir.
Her çaba , emek gerektirir...