Utopia’da özgür yurttaşların hayvan kesimine izin verilmez. Çünkü hayvanları öldüre öldüre, insan huyunun en iyi yanı olan acıma duygusunun, yavaş yavaş körleşerek yok olacağına inanırlar.
Herkes bilir ki, bütün canlı varlıklarda, açgözlülüğün nedeni ya korku ya da yoksulluktur. İnsanda ise, açgözlülük bazen kendini beğenmişlikten gelir. Çünkü yararsız ve boş şeyleri ortaya serip, başkalarından üstün görünmeyi önemli bir iş sayar insanlar.
Utopia’lıların sabahtan akşama kadar koşu hayvanları gibi işe kokuşturdukları da düşünülmemeli. Böylesi bir hayat, ruh için de, beden için de işkenceden ve kölelikten beterdir.