(spoiler)
Yazarın okuduğum üçüncü ve ilk romanıydı. Yazar, genel olarak sürekli devinim halinde olan , okuyucuyu sıkmayacak ancak yazarken farklı yılların dinamiklerine de atıfta bulunarak ufkunu açacak bir dil benimsemiş. Tecrübelerimden yola çıkarak yazarın pek umut vaat etmeyen , çoğunlukla melankolik konulara değinen kitaplar yazdığını söyleyebilirim. Bu kitabında da aşk ve ölüm temalarını işlemiş. Genetik bir hastalıktan muzdarip olan ve pek de umut vaat etmeyen karakterimizin adına "Umut" demiş olması da yazarın yaptığı ufak bir şaka olsa gerek. Kitap 6 bölümden oluşuyor ve 1-3-5 bölümlerinde Umut'un içinden çıkamadığı ruh haline , hasta birinin hastalıklı düşüncelerine ve aşka karşı koyamayışına bakarken, 2-4-6 bölümlerinde ise Sanem'in hayatına dahil oluyoruz. Ve iki kayıp ruhun , iki farklı çıkmazın birbirine denk gelişini okuyoruz ve okurlar olarak biz de bu çıkmazda daralıyor , bunalıyoruz.