Sadistik kişinin duygusal yaşamı boştur. Kızgınlık ve zafer duygusu dışında neredeyse tüm duyguları baskılanmıştır. Öyle ölüdür ki, kendini canlı hissetmek için bu tür keskin uyaranlara ihtiyaç duyar.
Kuşkusuz zor bir durum.Ama bu durumu umutsuz yapan sizin tavrınız. Hayata dair beklentilerinizi değiştirme fikrini göz önünde bulundurursanız umutsuz olmak için hiçbir sebebiniz kalmaz.
Umutsuzluk, çözümlenmemiş çatışmaların nihai sonucudur; bu duygunun en derininde kişinin kendi içinde bölünmüş olmaktan ve hiçbir zaman içten olmamaktan dolayı duyduğu keder vardır.