Görecekti ki duygularını, ihtiraslarını ve özlemlerini başkaları sebebiyle bastırdıkça ve yok olacağını sandıkça, sevdikleri adına yaptığı bu fedakarlık içten içe farklı duygulara dönüşecekti.
Öyle olmaz mı zaten, insanoğlu hep bir mazeret aramaz mı yaptıklarına ya da yapmadıklarına. Geçmişte yaşadığı kavgaların mağlubiyetini birinin ya da birilerinin sırtına yükleyip unutmaya çalışır ama asla bir işaret taşı koymayı da ihmal etmez.