Hayat, insana bir şeyler öğretmiyor, aptalsanız öğrenmiyorsunuz. Bu devrin insanlarından kaçının. Her türden etiketlere maruz kalsanız da buna değer.
"İnsan canavardır!..Büyük canavar. Soylu kişiliğin bilmez senin, her işin yolunda gitti ya, ama bir de bana sor; canavardır diyorum! Ona kötülük mü ettin? Saygı duyup korkar senden. Ona iyilik mi ettin? Gözlerini oyar senin. arandaki uzaklığı koru patron!" demişti Zorba'm.