Muazzam bir şeydir insan! Tüm başlangıçlar ve sonlar ondadır... Her şey insandadır; her şey insan içindir! Gerçek olan yalnızca insandır; geri kalan her şey onun ellerinde ya da beyninde oluşur! İnsan! Öyle görkemli, öyle mağrur bir tınlaması var ki bu sözcüğün. İnsan! Saygı duymalı insana! Acımamalı... küçültmemeli insanı acıma duygusuyla... Saygı duymalı! İnsana içelim Baron!
— Söylesene ihtiyar, kimsin sen? Nereden çıktın böyle?
— Ben mi?
— Gezgin misin nesin?
— Hepimiz gezginiz dünyada... Duyduğuma göre, dünyamız bile şu gökyüzünde bir gezginmiş...