Başlangıçta tek ve mutlu bir topluluk olan insanlığın daha iyiye gitmesi için gönderilen din, onu temsil etme görevini üstlenenlerin tutulduğu illetler yüzünden insanlığın perişanlığına kaynaklık eden bir zulüm ve dehşet kurumuna dönüştü.
İmam Ahmed bin Hanbel'e sordular: '' İki adamımız var: Biri takva sahibi ama zayıf, öteki günahkar ama güçlü. Hangisiyle gazaya çıkalım ? ''
İmam şöyle dedi: '' Takvası değil, gücü fazla olanla yola çıkın! Takvası fazla olanın takvası kendine, zayıflığı Müslümanlara mal olur. Gücü fazla, takvası az olanın ise günahı kendisine, gücü Müslümanlara mal olur! ''