Şunu net anlamamız gerek! Bunun savaşılacak, karşı korunacak, yasaklanacak, engellenecek bir tarafı kalmadı. Artık burada bizim bir alan açmamız gerekiyor. Abbasiler Döne- mi'nde bir antik Yunan görüşü geliyor. Sokrates, Platon, Aristo'nun görüşleri yayılıyor İslam coğrafyasına. Bir süre buhran oluşturuyor bu görüşlerin yayılması. Mücadele edilmeli mi, nasıl davranılmalı, onun tartışması yapılıyor. Akabinde Selçuklu Dönemi'nde İmam Gazzâlî Hazretleri geliyor. Bu görüşleri reddetmiyor. Alıyor, dönüştürüyor ve daha güzel bir hale getirip tam anlamıyla ayaklarını yere bastırıyor. Yapmamız gereken de aslında böyle bir şey. Artık sosyal medya yayılmış ve çocukların da yoğun bir şekilde kullanmaya başladığı aşamada. Dolayısıyla bizim çocukları YouTube'dan engelleyelim, uzaklaştıralım olayı bitti. Türkiye, dünyada en fazla YouTube izleyen çocuk kitlesine sahip otuz dört ülkeden biri artık. Rekorları zorluyoruz izlenme sayılarıyla. Yasaklama derdiyle başımızı daha ne kadar sorunlara karşı kuma gömmeye devam edeceğiz?
Sayfa 80
160 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
İhsan Süreyya Sırma hocanın halifelik-sultanlık tarihi incelemelerinde Abbasiler dönemini ele almış. Abbasiler'de de tüm saltanatlar gibi liyakatten ziyade soy ve meşrep ön plana çıkmış. O yüzden vasıfsız isimler yönetici olurken, halk zulüm altında inlemiş. Yazarımız olabildiğince objektif olmaya özen göstererek bir eser ortaya koymuş.
Abbasiler Dönemi
Abbasiler Dönemiİhsan Süreyya Sırma · Beyan Yayıncılık · 2022394 okunma
Reklam
Müslümanlar, sultan-halife ve kardeşinin( el-Emin ile kardeşi Me'mun) saltanatı için birbirlerini öldürürken , Sultan, Dicle kenarında, ay ışığında oturmuş romantizmi yaşıyor, şarap alemleri yapıyordu!
Sayfa 99 - Beyan YayınlarıKitabı okudu
Halife El-Emin: Mansur Sarayı'nın önünde top oynamak için bir saha yapılması emrini verdi.
Sayfa 94 - Beyan YayınlarıKitabı okudu
İlk Şapka Devrimi
islâm devletleri tarihinde, insanlann kılık kıyafetlerine lk defa müdahâle eden devlet başkanı, muhtemelen Abbasi Sultan-Halifesi Mansûr 'dur. Nitekim o, hicri 153. senede, yâni Ebû Hanife'nin ölümünden üç sene sonra, Müslümanları kalansuva denen şapkaları giymeye zorladı. Müslümanların o zamana kadar taktıkları sarıklar kaldırılacak, yerine, daha ziyâde Bizanslıların kullandıkları kalansuva giyilecekti.
Sayfa 43 - Beyan YayınlarıKitabı okudu
Bütün davalar, o davaların fedaileriyle kâimdirler.
Sayfa 40 - Beyan YayınlarıKitabı okudu
Reklam
288 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.