Sistem bize, "Sen başkalarının sırtına basarsan var olabilirsin ve ancak bu yarışta var olabilirsen değerlisin." diyor. Bu sistemde hüzünlenmek bile verimi düşüren bir olgu olarak kabul ediliyor ve istenmiyor.
Freud'un çok temel bir önermesi vardır: Bastırılmış olan geri döner. İnsanın zoraki bastırdığı bir şey mutlaka bir yolunu bulur ve bilince çıkar. Bastırılan tüm o negatif düşünceler bir süre sonra ciddi hastalıklar olarak karşımıza çıkar.
Bir insanı, yeryüzünde yaşadığı hissine götüren en temel etkenlerden biri, kendisini kendi benliğinin üzerinde yüce bir varoluşa istinat etmesidir. Bizler bizimle beraber çürüyüp gitmeyecek, yok olmayacak bir idealin düşünü kurarız.