صِبْغَةَ اللّٰهِۚ وَمَنْ اَحْسَنُ مِنَ اللّٰهِ صِبْغَةًؗ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ ﴿١٣٨﴾
“Allah’ın boyasıyla boyandık. Boyaca O’ndan daha güzel olan kim vardır? Biz yalnız O’na kulluk ederiz” (deyin). ( Bakara 138)
“Rızkı Allah üstlendi ise, bu telâş niyedir?
Cehennem hak ise, bunca isyan niyedir?
Dünya fâni ise, gönül bağlamak niyedir?
Herşey kader ileyse, bunca korku niyedir?
Kabir sorgusu kesinse, dünyaya meyil niyedir?”
İmam Ahmet bin Hanbel (R.A)