Her gayret sahibi gayretinin ecrini, karşılığını bu dünyada almaz, alamayabilir. Biz yolda olmak ve dahi yolda ölmekle emrolunduk. Yolda olmak, yola çıkmak lazım, yoldan çıkmamak lazım. Çünkü bu yola çıkıp varmayan, yoldan çıkıp varan hiç kimse yoktur.
Ölüm sana gelmeden sen kendine gelmelisin, kendime gelmeliyim, kendimize gelmeliyiz, zaman çok geç olmadan, fırsat elde iken, çünkü hayat bıçak sırtındadır, ecel de diken üstünde, diken...