- Tanrı var mı, yok mu? Son defa soruyorum!
- Ben de son defa söylüyorum! Yok...
- Peki, insanlarla böyle alay eden kim İvan?
İvan Fiyodoroviç alaylı alaylı gülerek:
- Herhalde şeytan, dedi.
- Peki, şeytan diye bir şey var mı?
- Hayır, şeytan diye bir şey de yok.
- Yazık! Olsaydı, o zaman Tanrı denilen şeyi ilk uydurana neler yapardım. Onu uyduranı asmak bile azdır.
- Tanrı'yı uydurmasalardı, o zaman uygarlık diye bir şey olmayacaktı.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Güzellikmiş! Bundan başka, herhangi bir insan hatta vicdanı yüksek, zekası da parlak olan bir insan bile, Hazreti Meryem'i (saf güzelliği) kendisi için bir ideal olarak kabul edip işe başladığı halde sonunda, Sodom'u (günahkarlığı, fuhuşu) bir ideal haline getirebilir. Ruhunda Sodom'u ideal haline getirebilir. 𝗥𝘂𝗵𝘂𝗻𝗱𝗮 𝗦𝗼𝗱𝗼𝗺'𝘂 𝗶𝗱𝗲𝗮𝗹 𝗼𝗹𝗮𝗿𝗮𝗸 𝗸𝗮𝗯𝘂𝗹 𝗲𝘁𝘁𝗶𝗴̆𝗶 𝗵𝗮𝗹𝗱𝗲 𝗛𝗮𝘇𝗿𝗲𝘁𝗶 𝗠𝗲𝗿𝘆𝗲𝗺'𝗱𝗲𝗻 𝗱𝗲 𝗶𝗱𝗲𝗮𝗹 𝗼𝗹𝗮𝗿𝗮𝗸 𝘃𝗮𝘇𝗴𝗲𝗰̧𝗺𝗲𝘆𝗲𝗻 𝗶𝗻𝘀𝗮𝗻𝗶𝗻 𝗱𝘂𝗿𝘂𝗺𝘂 𝗱𝗮𝗵𝗮 𝗸𝗼𝗿𝗸𝘂𝗻𝗰̧𝘁𝘂𝗿; 𝘆𝘂̈𝗿𝗲𝗴̆𝗶 𝘆𝗮𝗻𝗮𝗿 𝗱𝘂𝗿𝘂𝗿.
Eskiden insan aklının şerefsizlik saydığı bir şey, bir de bakarsın yüreğine katıksız bir güzellik olarak görünür. Sodom'da güzellik var mı? Öyleyken inan bana, insanların çoğu için güzellik Sodom'dadır! Hatta yalnız oradadır.