Burada şunu da belirteyim ki, bendeniz ne Fransızların ve ne de herhangi bir yabancı devletin sahip çıkmasına tenezzül eden kişilerden değilim. Benim için en büyük korunma yeri ve yardım kaynağı ulusumun bağrıdır.
Biz millete karşı, bilhassa millete karşı çok namuslu kalmak isteriz. Yapmayı düşündüğüm hususları arz ettiğim vakit, bunları yapabileceğime dair ilmen, fikren kanaat ederek tecrübeyle inandığım şeyler olduğunu kabul buyurunuz...
Dinsiz kimse olmaz. Bu genelleme içinde şu din veya bu din demek değildir. Tabiatıyla biz, içine girdiğimiz dinin en çok isabetli ve çok olgun olduğunu biliyoruz ve imanımız da vardır. Fakat bu inanışı nurlandırmak lazım, temizlendirmek, güzelleştirmek lazımdır ki, hakikaten kuvvetli olabilsin.