Platon diyor ki:"Nazik olun, çünkü karşılaştığınız herkes farkında olmadığınız zorluklarla boğuşuyor.” Fernando Pessoa ekliyor; "Kimseyle alay etme, asla kimseyi küçük düşürme, kalbinin en ücra köşesinde bile yapma bunu. İnsan yaşamı alaya alınmayacak kadar hüzünlü ve ciddidir!"
Çok farklı ve çok şaşırtan bir kitap oldu benim için. Ön yargılıydım ilk başta bu kitabı alırken. Okurken anlıyorum ki çok doğru bir seçim yapmışım. Osman Hamdi'ye dair çok az şey biliyormuşum meğer. Dönemin özelliklerini ne güzel anlatmış yazar. Bakış açımı değiştirdi resmen.