Stefan Zweig; "Tüm acılar korkaktır, kendisinden daha güçlü olan yaşama isteği karşısında geri çekilir. Çünkü bedenimizin her köşesine yerleşmiş yaşama isteği, ruhumuzdaki ölüm korkusundan daha güçlüdür." diyor. Orhan Veli’nin; “Atamam kendimi denize, dünya güzel.” dediği de bu.