Muptedi hayatımda mütemadiyen ilerlerken inkisarlarım beni yıldırmıyor ve vuzuhsuz hayallere dair sarih bir sapma olmuyor. Muptediliğimin muvakkat olduğunu biliyorum ve müsterih bir nefes alıyorum. ( Lan ben ne diyorum) :D
Her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? Acıyı
görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek
kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan,
umuttan, sevinçten ne anlar? Göğü görmeden, denizi gör-
meden maviyi anlamaya benzemez mi bu? Bir güz dü-
şünün ki Ömür hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış,
böyle bir güzün hüznü hüzün müdür? Başlamanın bir
anlamı varsa bitişi göze almak, bitişin bir anlamı varsa
başlangıcı olmak değil midir? Yaşamı düz bir çizgide tut-
mak tükenmektir. Yaşamak zorunda olduğumuz şunca yılı
aykırı uçlar arasında gezdirip geçirmedikçe, alışkanlıkların
sınırlarını aşmadıkça zaman zaman, yaşamak nasıl yenilik
olur tükenmek değil de?
Şükrü Erbaş (Ömür Hanımla Güz Konuşmaları)
''O sularda çimdik, bitti; köprüleri geçtik, bitti. O elmanın tadı orda, o kuş çoktan öttü, bitti. Artık çocuk değiliz, susarak da bir şeyler diyebiliriz.''