Bir sorun için çözüm aranırken, bir tarafın çözüm aramak yerine sorunla ilgili bir reddediş biçimi olarak yok etme gibi bir savunma mekanizması geliştirmesi, iki taraftan biri için aşağılık bir faciadır.
Tabi bu facia onu yaratan için sıkıntı teşkil etmemektedir. Zira kesinleştirdiği bir güveni olmadan kişinin böyle bir savunma mekanizması geliştirmesi kendisi için ve özellikle egosu için büyük bir tehlike arz etmektedir. Dostonun dediği gibi İnsan nasılda aşağılık bir canlıdır.