EĞRİ KURSAK
(Şarkıya başlar.)
"Güneş doğar ve batar..."
BUBNOV
(Devam eder.)
"Hücremse karanlık hâlâ..."
(Kapı hızla açılır.)
BARON
(Kapının eşiğinde durup bağırır.)
Koşun... Buraya gelin! Avluda... orada... Aktör...
kendini asmış!
(Bir sessizlik olur. Herkes Baron'a bakar.
Nastya, Baron'un arkasından içeri girer;
gözleri faltaşı gibi açılmış, ağır ağır masaya
doğru yürür.)
SATİN
(Alçak sesle.)
Ah... Şarkıyı berbat etti... Aptal!
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Güzel şey insan olduğunu hissetmek! Hapishane kaçkınıyım, katilim, düzenbazım... olsun! Sokakta dolaşırken insanlar sefil bir yaratığa bakar gibi süzüyorlar beni; yollarını değiştiriyorlar beni görünce... ve sık sık da şöyle diyorlar: "Aşağılık, şarlatan! Çalışsana!" Çalışmak mı? Ne için? karın doyurmak için mi?
Midesine düşkün insanları küçük gördüm her zaman... Konu bu değil Baron! Bu değil! İnsan yücedir! İnsan karın tokluğundan üstündür!
Anlıyor musun? Muazzam bir şeydir insan! Tüm başlangıçlar ve sonlar ondadır... Her şey insandadır; her şey insan içindir! Gerçek olan yalnızca insandır; geri kalan her şey onun ellerinde ya da beyninde oluşur! İn-san! Öyle görkemli, öyle mağrur bir tınlaması var ki bu sözcüğün! İn-san! Saygı duymalı insana! Acımamalı... küçültmemeli insanı acıma duygusuyla... Saygı duymalı! İnsana içelim Baron!
Sarhoşken... her şey hoşuma gidiyor. Neyse... Namaz mı kılıyor? Çok güzel! İnsan inanır ya da inanmaz; kendi bileceği iş! İnsan özgürdür... Yaptığı her şeyden kendisi sorumludur, inanmaktan, inanmamaktan, sevmekten, aklı başında davranmaktan hep kendisi sorumludur... İşte bu yüzden de özgürdür! İnsan, işte gerçek bu! Peki İnsan nedir? Ne yalnızca sen ne ben ne de onlar... hayır! Sen, ben, onlar, ihtiyar Luka, Napoléon, Muhammed... Hepimiz biriz!