Artık kendi kendini yaratan insandan söz ediyoruz. Kendi ayakları üstünde duran, kendinden emin, kendine güvenen ya da kendine hâkim insandan söz ediyoruz. Aynı benlik duygusu bizi, bu hakimiyetle ne yapmamız gerektiğini bildiğimiz konusunda şüpheye de düşürdü. Benlik iyi midir? Bencillik mıdır? Neden başkalarına yardım "bencillikten uzak" diye tanımlanır? Sonuç olarak görüyoruz ki makinenin içindeki hayalet, en az eskisi kadar ürkütücü.
"Zaman bayılır israf edilmeye" demişti Henry Ford şakayla."O israfın kurtarılır hiçbir yanı yoktur.Telafisi en zor israftır o, çünkü yerleri kirletmez."